The Experiment

What about a little chit chat, while you drank? To raise one’s spirits, and banish worries! Seated at the table, in fact, they would drink, eye each other, and gossip about the other customers: it was another key factor in the unexpected success of coffee and coffee shop.

The tradition is still intact today, as testified by the current splendour of so many old coffee shops, in every large European capital. Coffee is therefore a great invention, based on the art of processing and blending it; a specialty that has become a typically Italian tradition!

This photoblog was born to tell this tradition, using your picts, every kind of.
Everyday coffee, art’s picts, toasted coffee scanned, hands, smells, moments, everything’s good to tell.
See the collection, or send us your pict!

Quanti di voi non bevono il Caffè?
Quanti di voi invece farebbero carte false per una tazzina fumante, un espresso fatto a regola d’arte, magari appena svegli, a metà mattinata, dopo pranzo, dopo cena, accompagnato anche da una bella sigaretta, o da un bicchiere d’acqua per i partenopei? E magari fare due chiacchiere mentre lo si sorseggia?

Questa tradizione è viva da sempre, ed è confermata dall’esistenza di tanti bar e coffe shop in Europa. Il caffè è prima di tutto una grande invenzione, basata sull’arte di servirlo e utilizzare le miscele migliori, una specialità tipicamente italiana.

Questo photoblog è nato con l’intento di raccontare questa abitudine (o vizio, a seconda dei punti di vista) attraverso le vostre immagini, di qualsiasi tipo.
Scatti di vita quotidiana, foto d’autore, scansione di polvere di caffè, bruciature da moka, mano di barista al lavoro ripresa al cellulare, immagini, attimi, aromi rubati.. tutto va bene per raccontare la nostra “pausa caffè”..
Guarda la collezione o invia una tua foto.

Share Button